Followers

TODAY BEST QUOTES : Love life and life will love you back. Love people and they will love you back. ~ Arthur Rubinstein

Sunday, March 27, 2011

Bad mood...sob..sob..

Haritu sis nyilu gigi,sekarang pulak lain yang jadi. Baru-baru ni sis pegi dentis lagi untuk temujanji kedua di mana doktor nak buat "filling" kat gigi sis yang berlubang kat belakang sekali. So bila dah selesai buat filling,doktor tu cakap kalau rasa sakit ke apa ke,cepat-cepat datang klinik balik,sis pun angguk-angguk la ok.

Tiba-tiba kelmarin masa sis tengah makan maggie goreng mamak,masa sis tengah nak kunyah-kunyah sayur dalam maggie tu, sis leh rasa ada benda macam retak kat gigi sis yang baru kena tampal tu. Mula-mula sis buat dek je pasal gigi sis ni sebab sis ingat maybe bunyi sayur yang sis tengah kunyah tu(sayur kobis).

Tadi sis makan roti canai pisang. Masa kunyah-kunyah roti canai yang liat tu, sis rasa ada benda yang goyang kay gigi sis yang kena tampal tu. Sis buat dek aje dulu. Makin lama sis makan,makin terasa lain kat gigi tu. Sis ce gesel gigi tu ngan lidah,sis leh rasa macam tajam. Sia pun tak jadi habiskan roti canai tu then sis pegi berus gigi sis dan tengok kat cermin apa dah jadi dengan gigi sis ni. Bila sis pegang dengan jari sis,barula sis tau yang gigi sis ni dah pecah!...huhuhu..sob..sob.. :'(






p/s: Credit to google for this image - image curik lagi, hehe

7 comments:

alexa yussida said...

laa..ni sama ada dentist bg pressure lbh mase filling atau gg sis tak ckup kalsium..hurmm x g jupe dentist ke sis?

ps:minum susu selalu oki,anlene pon baguss:)

Up2saya.. said...

alexa:
agaknye x ckup kalsium la ni kn alexa,sis pun rase mcm tu..kene minum susu la pasni..

najmi_paddy said...

erk...x saket ke gigi tue ble tgh mkn...nie mst ble makan tak pikir bnd laen dah nie.. hhehe
^_^

Kang Epul said...

Aduhhh, kasian giginya pecah
Cepet bawa ke dokter biar ga berkelanjutan....

♥ elle ♥ said...

uhuhu skitnye ggi pech...
xkne cabut ke...
pasnie mnum susu byk ntok kuatkn ggi hehhehe

Up2saya.. said...

Najmi:
hehehe...ade2 je najmi nie..mane ade la,sis t'gigit sayur kobis tu terus pecah ggnye...

Kang Epul:
udah ke dokter kang,malah udah di cabut..sob..sob.. :'(

elle:
dah cabut dh td dik..huhu..

Obat Kencing manis said...

turut menymak artikel nya..